Social Media w naszym codziennym życiu

Jeśli myślisz, że Facebook to narzędzie tylko dla dzieciaków i nic wartościowego w tym serwisie się nie dzieje – jesteś w błędzie.

 

Ponad 15 milionów Polaków jest zarejestrowanych w serwisie Facebook. Milion z nich codziennie zagląda do serwisu minimum jeden raz. Aż 9 milionów osób zarejestrowanych robi to z urządzeń mobilnych. Te dane oczywiście nie są sztywne, ponieważ codziennie rejestrują się nowi użytkownicy, aby podglądać życie swoich znajomych oraz… aby znaleźć dla siebie przydatne informacje.

 

Facebook już dawno przestał być tylko serwisem rozrywkowym. Media za jego pośrednictwem codziennie dostarczają miliardy komunikatów i informacji. Lubiąc odpowiednie strony możesz stworzyć sobie swój własny spersonalizowany kanał, który codziennie przyniesie Tobie te wiadomości, które są la Ciebie interesujące. A przede wszystkim – zostanie to Tobie podane kiedy chcesz i gdzie chcesz. Ty decydujesz.

 

Pokolenie urodzone po 2000 roku tylko w 3% używa swoich telefonów do dzwonienia i wysyłania sms-ów. Komunikacja przeniosła się na zupełnie inny poziom. Dostarczany przez Facebooka Messenger, darmowy komunikator, pozwala komunikować w sposób bardziej zaawansowany. Młodzi ludzie tak bardzo przywiązani do reakcji znajomych (like, komentarze, udostępnienia), na tej podstawie oceniają atrakcyjność prezentowanych przez nich treści.

 

Wróćmy do tych 15 milionów użytkowników z samej Polski. To bardzo duża grupa Twoich potencjalnych klientów. Co byś powiedział na to, gdybyś mógł określić bardzo precyzyjnie grupę docelową i skierować reklamę tylko do tej grupy? Zagwarantować mogę, że będzie to trafniejsze i tańsze niż wykupienie miejsca reklamowego w mediach tradycyjnych. Dodatkowo też dostaniesz wartość mierzalną – dowiesz się, czy Twoja reklama faktycznie skłoniła kogoś do zakupu. Facebook sam w sobie jest darmowy, więc budowanie społeczności wokół Twojej marki będzie Cię kosztowało dużo czasu, ale opłaci się, gdy lojalni fani i klienci zaczną polecać dalej Twoje usługi. Dodatkowo zainwestowanie w kampanię płatną zwiększy Twój zasięg.

 

Marketing internetowy oparty o sieci społecznościowe to już nawet nie przyszłość, to rzeczywistość, w której warto się odnaleźć, by nie zostać w tyle. Rozwój różnych grup zainteresowań w obrębie potężnego narzędzia, jakim jest Facebook daje nie tylko dostęp do wiedzy, opinii i pozwala komunikować się z ludźmi. Daje również Tobie możliwość budowania swojej marki, jako influencera lub marki Twojej firmy. Jednym słowem – pozwala zarabiać.

 

Pomagam moim klientom w początkowych etapach budowy marki w social media. Facebook to ogromna machina, lecz nie jedyna w tym obszarze działań. Dlatego doradzam klientom i pomagam w wyborze najlepszego dla nich kanału komunikacji. Tak, by budowali świadomie swoją markę w oparciu do dostępne narzędzia i by ta marka rosła w siłę.