MOJE WPISY

NAJNOWSZE WPISY

Style zarządzania – Demokratyczny

Style zarządzania – Demokratyczny

Styl ten buduje zaufanie i wzmacnia więzi w grupie. Demokratyczny – tutaj liczy się zdanie każdego pracownika. Manager podejmuje decyzje w...

Oświecenie

Oświecenie

Oświecenie to stan, w którym jesteś ponad Ego. Tutaj nie zachowujesz się emocjonalne, nawykowo lub ekspresyjnie. Twoje wdrukowane oprogramowanie...

Moc

Moc

Moc to poczucie, że mogę zmieniać świat, mam możliwość wywierania wpływu. Ludzie czujący moc, to ludzie sukcesu, którzy znają zasady gry....

Miłość

Miłość

Radość prowadzi do miłości, a ona generuje w Twoim ciele otwartość. Miłość to poczucie bezpieczeństwa i ufanie ludziom w taki sposób, że przyjmują...

Radość

Radość

Ciało jest wehikułem do odczuwania radości. Radośni ludzie są optymistyczni, pokazują, że życie jest piękne. Stają się naturalnymi liderami,...

Wdzięczność

Wdzięczność

Wdzięczność jest ćwiczona i polega na zrozumieniu tego, że wszystko jest prezentem od Boga. Za Boga weź cokolwiek na co masz ochotę: Allaha, wyższą...

Elastyczność

Elastyczność

Jesteś maszyną do uczenia się, przez co jest Ci łatwiej rozpoznawać i odnajdywać się w świecie. Zacznij być wartością samą w sobie, a odkryjesz co...

Pożyteczność

Pożyteczność

Rzeczywistość nie różni się dla każdego z nas, bo chodzimy po tych samych ulicach lecz każdy z nas postrzega je na swój sposób. Pani Herbuś chodzi...

Akceptacja

Akceptacja

W tym stanie emocjonalnym - Akceptacja - już jest się ponad własne Ego. Akceptacja mówi: powinno, być tak jak jest. Ci, którzy akceptują, są ludźmi,...

Pycha

Pycha

Pycha jest narcyzmem – kochasz siebie z wzajemnością. To jest największy demon. Narcyzm polega na tym, że ludzie wychodzą z założenia, iż są lepsi...

Obojętność

Obojętność

Obojętność jest przeciwieństwem miłości. To paraliż duszy doprowadzający do przedwczesnej śmierci. Jest oparta o schemat: mam to w dupie, nie zależy...

Nienawiść

Nienawiść

Nienawiść - to opcja działania - ktoś mnie skrzywdził, a przecież nie powinien, więc ja się na nim zemszczę. To powoduje powstanie wewnętrznej...

Złość

Złość

Złość - Tu panuje przekonanie, że powinienem dostawać to czego chcę! To połączenie siły i frustracji w jeden mechanizm. Pojawia się cel: zmienić...

Pożądanie

Pożądanie

Pożądanie - To Twój wyidealizowany obiekt lub sytuacja, w której widzisz tylko wybrane przez siebie cechy obiektu pożądanego. Widzisz tylko...

Smutek

Smutek

Smutek - w tym stanie Twoje ciało nadal jest skurczone - podobnie jak w poprzednich, do tej pory opisanych. Ruchy są powolne, a zachowanie pasywne....

Frustracja

Frustracja

Frustracja - Polega na tym, że moje myślenie na temat otaczającego mnie świata jest inne, niż ten który znam. Czyli, oczekuję podwyżki w pracy od...

Lęk

Lęk

Lęk - Uciekamy przed nieznanym, przed czymś, czego nie znamy i co nas przeraża. Siedząc w swojej piaskownicy, czujemy się bezpieczenie i komfortowo....

Apatia

Apatia

Apatia – to córka Wstydu i Poczucia Winy ściągająca mnie w dół. Sięga głęboko do mojego wnętrza oznajmując, że cokolwiek będę próbował zrobić, to i...

Poczucie winy

Poczucie winy

Trzecia już część! Poczucie winy... To bardzo bliski kuzyn wstydu, który został nam wdrukowany w dzieciństwie za pomocą systemu religijnego....

Wstyd

Wstyd

Kolejna z naszych emocji - Wstyd. Każdy go czasem odczuwa! Wstyd... Zarządzanie sobą polega na zwracaniu uwagi i czujności swoich reakcji na bodźce...

Podsumowanie stylów zarządzania

Podsumowanie stylów zarządzania

Dobry manager dobiera styl zarządzania w zależności od sytuacji, potrzeb ludzi czy zadania, które jest do wykonania. Pamiętać należy, że na...

Style zarządzania – nakazowy

Style zarządzania – nakazowy

Stosujesz siłę i wprowadzasz strach. Styl nakazowy – czyli zarządzanie przez strach. Opiera się na ciągłym monitoringu i kontroli pracowników oraz...

Style zarządzania – Afiliacyjny

Style zarządzania – Afiliacyjny

Styl nastawiona na zachowanie i komunikację. Styl afiliacyjny – manager nastawiony jest na ludzi i budowaniu harmonii i zrozumienia w zespole. Styl...

Kinestetyk

Kinestetyk

Czyli jak to działa: Ludzie, którzy koncentrują się głównie na wrażeniach i uczuciach nazywamy kinestetykami. Mówią wolniej od wzrokowców i...

Słuchowiec

Słuchowiec

Czyli jak się to nazywa? Ludzi, którzy przedstawiają w umyśle rzeczywistość w postaci wypowiedzianych słów nazywamy z łowcami. Zwracają uwagę na...

Wzrokowiec

Wzrokowiec

Czyli jak to wygląda?   Ludzi, którzy przedstawiają swoich umysłach rzeczywistość przede wszystkim w postaci obrazów, nazywamy wzrokowcami....

Style reprezentacji – kanały komunikacji

Style reprezentacji – kanały komunikacji

Doświadczamy z świat i zdobywamy informacje oni używając pięciu zmysłów:   Wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku   Na podstawie tego co widzimy,...

Poziom Duchowości

Poziom Duchowości

Bóg, Siła Wyższa, Sumienie czy Idea, te słowa oddają istotę poziomu duchowości. Bo po przepracowaniu siedmiu poziomów według Diltsa przyszedł teraz...

Rozpoznanie siebie –  Misja

Rozpoznanie siebie – Misja

Skoro dotarłaś już tutaj i jak rozumiem określiłeś poprzednie poziomy zaczynając od środowiska do tożsamości, to teraz przyszedł czas na określenie...

Rozpoznanie siebie – Tożsamość

Rozpoznanie siebie – Tożsamość

Wschodzimy coraz głębiej w Ciebie i pewnie już brakuje Ci tchu. Wiele osób potrzebuje to przetrawić, przemyśleć, przespać się z tym nim zaczną dalej...

Rozpoznanie siebie –  Wartości

Rozpoznanie siebie – Wartości

Jeśli znasz cel swojej podróży, to nigdy się nie zgubisz. To jest najprawdziwsza prawda, ale pod jednym warunkiem, że prowadzi Cię Twój osobisty...

Rozpoznanie siebie – Przekonania

Rozpoznanie siebie – Przekonania

Po określeniu, którymi nowymi kompetencjami chcesz się charakteryzować aby osiągnąć stan zadowolenia z siebie, przechodzimy do czegoś co Cię...

Rozpoznanie siebie – Umiejętności

Rozpoznanie siebie – Umiejętności

Kiedy określisz już swoje nowe środowisko w jakich chcesz przebywać i żyć oraz określisz swoje nowe zachowanie, które pomoże Ci osiągnąć ten stan,...

Rozpoznanie siebie –  Zachowanie

Rozpoznanie siebie – Zachowanie

Jak już ustalisz problem w swoim środowisku i ustalisz szczegóły zmiany, przejścia lub wyjścia ze starej piaskownicy, to teraz przyszedł czas na...

Rozpoznanie siebie – środowisko

Rozpoznanie siebie – środowisko

Piramida Diltsa wyjaśnia i obnaża Cię podczas pracy jaką wykonujesz odpowiadając samemu sobie - samej sobie na zadane pytania. W pierwszej...

Cykl uczenia się wg. Davida Kolba

Cykl uczenia się wg. Davida Kolba

Uczenie się jest procesem ciągłym, polegającym na pozyskiwaniu nowej wiedzy i umiejętności. Możemy rozpocząć naukę na dowolnym etapie modelu Kolba....

Nauka osób dorosłych

Nauka osób dorosłych

Człowiek dorosły uczy się, gdy:    Jest gotowy na zmiany – tzn. że ma otwartość na poznawanie nowych rzeczy, nowych umiejętności i na szukanie...

Pracuj z Wizją i Strategią

Pracuj z Wizją i Strategią

Chciałbyś wznieść swoją firmę na wyższy poziom?      •    Chcesz mieć zmotywowany zespół osiągający cele?     •    A może chciałbyś, żeby twoi...

Cele przyszłościowe organizacji

Cele przyszłościowe organizacji

 Cel przyszłościowe organizacji  – cel dla działu  – cel dla pracowników  Etapy Pytania zachęcające zespół do dyskusji i ustalenia precyzyjnego...

Mój zespół

Mój zespół

O ostatecznym sukcesie menadżera decyduje wynik uzyskany przez jego zespół. Na zespół składają się poszczególni jego członkowie, którzy wnoszą swoje...

Odpowiedzialność Menadżera

Odpowiedzialność Menadżera

Zadanie Zrozumienie Cechy skutecznego lidera  Zatrudnianie  Wyszukiwanie osób posiadających odpowiednie kompetencje do osiągnięcia sukcesu...

Elementy odpowiedzialności lidera

Elementy odpowiedzialności lidera

Według Linda Hill  Za rekomendowanie oraz inicjowanie zmian, czasami poza ich kompetencji, podnoszących wydajność i zespołów  Opracowywanie i...

Przewodzenie

Przewodzenie

Przewodzenie świetle obecnych wyzwań stojących przed menadżerami to stworzenie podległym pracownikom warunków zachęcających ich do podążania za nim...

Istota zarządzania partnerskiego

Istota zarządzania partnerskiego

"Ludzie nie opuszczają organizacji, tylko swoich szefów"   Oczekiwania wobec menadżerów w XXI wieku są bardziej złożone niż wieku ubiegłym. Jest to...

Rozpoznawanie własnych potrzeb

Rozpoznawanie własnych potrzeb

Funkcja potrzeb stała się podstawą najsłynniejszej teorii ludzkiej motywacji opracowanej przez psychologa Abrahama Maslowa. Teoria ta dotyczy jego...

Pytania budujące rozwiązanie

Pytania budujące rozwiązanie

Pytania kształtują odpowiedź – zadając właściwe pytania menadżer umożliwia pracownikom budowanie rozwiązań,  pomagają one pracownikowi skoncentrować...

Pytania otwierające

Pytania otwierające

Wielu menadżerów oczekuje niemożliwego id ludzi, którymi zarządza. Już na samym początku rozmowy, która określa powierzenie zadania, słyszę porażkę...

Pytania sytuacyjne

Pytania sytuacyjne

Do czego mogą być potrzebne tego typu pytania w pracy menadżera czy w podczas samorozwoju? Przede wszystkim w ustaleniu wizji i emocji...

Pytanie odwołujące się do zmysłów

Pytanie odwołujące się do zmysłów

Umiejętność zadawania dobrych i trafnych pytań przydaje się w życiu prywatnym jak też i zawodowym. Będąc menadżerem czy szefem zespołu napewno...

Pytania budujące zaangażowanie

Pytania budujące zaangażowanie

Menadżer stosujący tego rodzaju pytania ma większość pewność co do efektywności pracy osoby podwładnej, z którą pracuje. Dowiaduje się także, o...

Pytania o idealny wynik

Pytania o idealny wynik

Niby wydaje się to takie proste w pracy menadżera aby zapytać o wynik podwładną osobę, prawda? A jednak nie! Bo w tradycyjny i powszechny sposób...

Pytania dotyczące motywacji

Pytania dotyczące motywacji

Jedni udzielają porad i rozwiązań chcąc być w ten sposób postrzeganym jako mada osoba. Drudzy milczą i sugestywnie mową niewerbalną budują napięcie...

Pytania zamknięte

Pytania zamknięte

Drugim rodzajem pytań jakie należy stosować w świadomy sposób, są tak zwane pytania zamknięte, które nie dają zbytniego dużego wyboru naszemu...

Pytania otwarte

Pytania otwarte

Napewno zgodzisz się ze mną, że zadawanie właściwych pytań w odpowiedni sposób to bez wątpienia najważniejsza umiejętność dobrego sprzedawcy,...

Pytania coachingowe

Pytania coachingowe

Kto pyta nie błądzi - podpisuje się pod tym powiedzeniem obiema rękoma. Jednak niewiele osób zadaje sobie pytania stojąc przed lustrem, czy pisząc w...

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...

Emocje

Emocje

Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...

Emocje

Emocje

Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...

Wyrażanie siebie

Wyrażanie siebie

Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....

Wyrażanie siebie

Wyrażanie siebie

Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....

Odzwierciedlanie uczuć

Odzwierciedlanie uczuć

Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...

Odzwierciedlanie uczuć

Odzwierciedlanie uczuć

Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...

Dowartościowanie

Dowartościowanie

Każdy z nas chciałby mieć wysoką samoocenę i poczucie własnej wartości. Na tym jakże prostym mechanizmie psychologicznym zasadza się kolejna...

Zachęta

Zachęta

Aktywne słuchanie jest najważniejszym elementem międzyludzkiej komunikacji. Moja umiejętność usłuchania dobrze wpływa na jakość mojej relacji w...

Podsumowanie

Podsumowanie

Do asertywnej komunikacji należy też podsumowanie, czego nie czyni wielu menadżerów i sprzedawców podczas zakończenia rozmowy. Pozostawiają temat,...

Klaryfikacja

Klaryfikacja

Podczas rozmowy z klientem warto abyś postępował tak, by Twój klient widział, słyszał i czuł, że jest traktowany w wyjątkowy sposób. Możesz to...

Precyzowanie

Precyzowanie

Pracując nad jakością komunikowania się, to Ty bierzesz pełną odpowiedzialność za jakość przekazywanej treści. Treści, która powinna dotrzeć do...

2. Racjonalizacja

2. Racjonalizacja

Jest to próba udowodnienia, że własne zachowanie jest racjonalne i w pełni uzasadnione, a za tym godne aprobaty. Mechanizm ten polega na wydawaniu...

18. Konformizm

18. Konformizm

Tutaj zgadzasz się z poglądami przyjaciół, partnera czy szefa w celu uzyskania ich aprobaty i przynależności. Nawet kiedy fakty mówią inaczej, to i...

Podsumowanie Mechanizmów Obronnych

Podsumowanie Mechanizmów Obronnych

Mechanizmy Obronne, pojęcie wprowadzone przez twórcę psychoanalizy, Zygmunta Freuda oraz przejęte przez współczesną psychologię. Oznacza metody...

Technika zamku

Technika zamku

Technika coachingowa Ocena pomysłów „Technika Zamku” pozwala ocenić pomysły wygenerowane za pomocą innych technik. Pracując z zespołem dobrze jest...

Zmień swoje przekonania

Zmień swoje przekonania

Własne przekonania najszybciej rozpoznasz po tym co mówisz i w jaki sposób się wypowiadasz. W zarządzaniu sobą ogromną pracą jest praca i uwaga...

Komunikacja

Komunikacja

Komunikacja stanowi podstawę wszystkich naszych kontaktów z innymi ludźmi. A to oznacza, że właśnie od naszych zdolności komunikacyjnych może...

3. Projekcja

3. Projekcja

Narcystyczny mechanizm obronny polegający na przypisaniu własnych tłumionych popędów, poglądów, cech i nieetycznych pragnień innej osobie. Ma ona na...

19. Bunt

19. Bunt

Chcąc udowodnić własne poglądy bądź postrzeganą rzeczywistość celowo nie zgadzasz się z poglądami innych, po to, aby zachować przekonanie o własnej...

Action plan

Action plan

To jest świetne narzędzie dla menadżerów ustalających zakres obowiązków podwładnego. Narzędzie to jest niczym zawarcie kontraktu. Podwładny określa...

Metody i narzędzia do zmian przekonań

Metody i narzędzia do zmian przekonań

A. Przeramowania - zostałem wychowany w danym społeczeństwie, w domu, w którym panowały pewne przekonania oraz dorastałem wśród osób, które karmiły...

Słuchanie i pseudosłuchanie

Słuchanie i pseudosłuchanie

Niby wszyscy mamy uszy, a nie wiele jest osób, które potrafią słuchać. Jeśli nie natrafiłeś jeszcze na osobę potrafiącą słuchać, to wiele jeszcze...

4. Kształtowanie formacji reaktywnych

4. Kształtowanie formacji reaktywnych

Polega na celowym odwróceniu spójności emocji i zachowania. Odwrócenie to powoduje przejście na poziom, w którym ego udowadnia sobie, że jakieś nie...

20. Idealizacja

20. Idealizacja

Posiadasz przekonanie, że ktoś, do kogo jesteś emocjonalnie przywiązany, jest wszechwiedzący - najlepszy, dzięki czemu czujesz się przy nim bardzo...

Planowanie wstecz

Planowanie wstecz

Planowanie wstecz składa się z bezustannych prób zmniejszenia przepaści między tym, czym w idealny przypadku chcesz być, z tym, czym lub kim jesteś...

Model Byron Katie

Model Byron Katie

Przyglądając się mojemu życiu, zauważam że zawsze w coś wierzyłem, w coś co mnie ograniczało i powstrzymywało przed działaniem z obawy przed opinią...

Bariery komunikacyjne

Bariery komunikacyjne

Rozmawiamy w tym samym języku, a często nie możemy się porozumieć. Możesz to zmienić i poprzez zmianę zadawanych pytań, o których napisałem już...

5. Przemieszczenie

5. Przemieszczenie

Rozładowuje strumień uczuć, na obiekty mniej zagrażające niż te, które pierwotnie wzbudziły te uczucia. Tutaj wybieram alternatywę dla swojego...

21. Dysocjacja

21. Dysocjacja

To Twoja czasowa reakcja na traumatyczne przeżycie, którym mogła być; katastrofa, wypadek, wielokrotne doświadczenie przemocy lub przerażające...

Okno Johari

Okno Johari

Otwórz się na samoocenę metodą okien Johari. Narzędzie bardzo przydatne przy kompleksowej ocenie pracowników. Model ten pomocny jest też podczas...

Skalowanie przekonań na RTZ

Skalowanie przekonań na RTZ

To właśnie z moimi przekonaniami udałem się na pierwsze spotkanie z Coachem. Kiedy usiadłem i usłyszałem pytania jakie mi zadawał, byłem...

SOCIAL MEDIA